Matplanering

Nej, dehär med att jag ska designa bloggen såhär mitt i natten är ingen bra idé, är totalt oinspirerad helt enkelt..

Med istället kom jag på en bra, mycket bra sak. Nämligen att jag ska planera precis vad jag ska äta en dag i förväg, tror det blir lättare att hålla det då.. Så, här kommer min matdagbok, en dag för tidigt, så kanske borde jag kalla det.. matplanering...?

Fruckost: 1 kopp te (2kcal) + ett stekt ägg (90 kcal) = 92 kcal
Lunch: vatten. massor med vatten! = 0 kcal
Mellanmål: 2 koppar te (4kcal) + ev. 1/2 äpple, om jag måste (32,5 kcal) = 4 kcal (+ev.35, =39,5 kcal)
Middag: där har jag tyvärr inte ett piss att sägatill om.. Men min plan är att ta mycket sallad, tallriken ser full ut, men det är inte alls så farligt mycket kcal.
Annat: max 2 tuggumin (5+5 kcal)

Samamlagt: 106 kcal + ev. 39,5 = 145,5 kcal. och sedan den där jäkla middagen..

utvärdering kommer imorgon!

Kommentarer
Postat av: moi

Svar: men gud, stackars dig :( ingen vet om min blogg i alla fall. Och jag har en egen dator som ingen annan kan komma in på så :). Bara mina vänner genom bloggen vet om min äs och en random kompis som bor utomlands som jag bara känner via internet. Så jag ganska bra koll.. men tack ändå för varningen! :)

2009-01-08 @ 07:14:43
URL: http://raspberrysmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0